Naturfotogrupp

Naturfotogruppen

Detta är en grupp i samverkan mellan Eslövs Fotoklubb och Naturskyddsföreningen i Eslöv. Syftet är att  vi ska lära oss mer om foto, dokumentera naturen men framför allt att träffas under trivsamma former. Detta gör vi oftast på dagtid under någon vardag. Vi besöker gärna närområdet, fikar och grillar korv.

Upplysningar och information: Birgit Ivarsson tel nr 0413-343 03 och 070 535 03 76

Vårens fotoutfärder 2019

Samling kl. 9.00 på parkeringen i korsningen Trehäradsvägen/Gasverksgatan i Eslöv för de aktiviteter där ingen tid meddelas och kl. 10.00 vid aktiviteten för dem som kör direkt.

Tors 14 februari Fotokurs med Håkan Sandbring. Vi börjar med en planeringsträff denna dag, i Fotoklubbens lokal Gröna Torg 1, kl. 13.00. Vi planerar för kommande träffar och Håkan går igenom grunderna i fotografering och lägger nivån för kursen.

Tors 28 mars Kastberga hos Ivarssons. Eventuellt!! Beroende av väder. Studera Vintergatan och grilla korv.

Ons 10 april Glumslöv och Rönneberga backar. Det kan vara lite blött på våren men förhoppningsvis har vårens solstrålar hunnit torka upp lite.

Tors 25 april Abullahagen kl. 10.00 och efter det inomhus i Fotoklubbens lokal, omkring kl. 13.00. Nu har vi nog lite bilder från våra tidigare utflykter som vi kan visa varandra och diskutera kring.

Ons 15 maj Borstbäcken och därefter Övedskloster, om det finns tid över. Vi kan ju hoppas att ramslöken står i sin fulla prakt och doftar. Dock får vi inte plocka den vid Borstbäcken men det kan vi göra i Övedskloster.

Tis 21 maj Snogeholmsområdet – Gydarp, söder om Sjöbo. Samling i Eslöv kl. 15.00. Grillning i Gydarp kl. 17.00. Sen blir det fotografering och förhoppningsvis grodkonsert. För känsliga personer! – Tag med myggmedel!

Tis 28 maj Jällabjär och Räfshalen

Mer information kommer inför varje träff. Ja, det blev många aktiviteter på slutet men det är ju en väldigt fin tid i naturen då. Vi hoppas att många känner inspiration och har lust och tid att delta. Välkomna.