FIXA, LAGA, VÅRDA och ÅTERBRUKA

Lördagen den 29 september kl 11.00-15.00, Medborgarhuset, Eslöv.

Eslövsbygdens Naturskyddsförening arrangerar en dag för alla som vill få råd och tips hur vi kan minska klimatpåverkan, utsläpp, skräp och miljöföroreningar genom att fixa, laga, vårda och återbruka och förhoppningsvis lära något nytt som är kul. Föreläsningar, utställningar och demonstrationer.

Det sker tillsammans med Emmaus, RM möbel&Antik, Eslövs stadsbibliotek, Fritidsbanken, Företagsmix, MERAB, Myllan, Röda korset,Gardiner o Sånt  och många andra. Ekologisk fika ingår i besöket.

På Företags-MIX, Storgatan 11-13, och MIXAT återbruk och nytt.

Lördag 29/9 – MIXAT har öppet på Storgatan kl 10 – 14.

Entré från väntsalen i Stationshuset.

I samarbete med Studiefrämjandet:

Aktiviteter i kommande vecka

Fritidsbanken

Här kan du kostnadsfritt låna sport- och fritidsutrustning i upp till två veckor till en aktiv och rolig fritid. Vi finns på Stora torg 6 (bredvid Pressbyrån).

Fritidsbanken har öppet tisdag 2/10 och torsdag 4/10 kl 14.00-18.00

Eslövs stadsbibliotek

Eslövs stadsbibliotek säljer utgallrade böcker under hela veckan, med start 29/9

Kreativiteket.

Här vill vi att allt och alla ska få plats. Här kan alla med gemensamma intressen mötas, skapa tillsammans och dela erfarenheter och kunskap. Ny teknik och nya tankar möter gammal kunskap. Aktiviteterna styrs av dig. Var med och skapa biblioteket tillsammans med oss.

Kreativiteket finns på Eslövs stadsbibliotek och är bemannat torsdagen den 4/10 kl 16-18, men öppet samt tider som stadsbiblioteket

Företags – MIX i Eslöv ekonomisk förening

FIXA LAGA Vårda och Återbruka

Miljövänliga veckan i Eslöv som startar lördag 29 september arrangeras på initiativ av Eslövs Naturskyddsförening med många deltagare.

På Företags-MIX, Storgatan 13, och MIXAT återbruk och nytt, Storgatan 11händer följande i samverkan med Studiefrämjandet Skåne.

Lördag 29/9 – MIXAT har öppet på Storgatan 10 – 14. Entré frånväntsalen i Stationshuset lördag och de andra dagarna.

Företags-MIX ställer ut i Medborgarhuset kl 11-15

Måndag 1/10 Kl 14-16 Om vatten Föreläsningar och tips

Tisdag 2/10 Kl 14-16 Sy om och fixa till Både på MIX och MIXAT Symaskinen är framme

Onsdag 3/10 Kl 14-16 ”Volontärer vinner vänner”

Mobilisering och nyttan av engagemang – en föreläsning för den som vill veta mera om att dela med sig av sina kunskaper och erfarenheter. Rekrytering.

Torsdag 4/10 Kl 14-16 Kasta inte mat

Företags-MIX Storgatan 13, 241 30 Eslöv info@foretags-mixeslov.se, Tel nr 070- 876 74 27 Org nr 769622-8068 Bg 730 – 1476